یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


page-sezi-2011-1.jpg

حجم صفحات تولید شده وب از بدو ایجاد تا کنون همواره رشد صعودی داشته است. تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی که همه روزه در صفحات مختلف وب شاهد تجربه آن‌ها هستیم، همگی به سایز صفحات اضافه کرده‌اند.

استفاده از HTML5، تصاویر بزرگ‌تر، اسکریپت‌های مربوط به تبلیغات و محتوای جاوا اسکریت، همگی از جمله دلایل افزایش حجم صفحات امروزی وب هستند...

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 9 / 10 / 1390برچسب:میانگین حجم صفحات وب ۱ مگابایت است, ] [ 11:57 ] [ کاوه حق پناه ]
بسم الله الرحمن الرحيم

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 8 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 12:25 ] [ کاوه حق پناه ]

TakeDel.Com | بالاترین برگ ایرانیان

مطمئنأ تمامی شما نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت را میشناسید. به وسیله پاورپوینت میتوانید اسلایدهایی از ناگفتنی های خود فراهم آورید ، آن را تزئین کنید و در نهایت بر روی صفحه نمایش یا به کمک یک ویدیو پروژکتور بر روی پرده به نمایش درآورید.

محیط این نرم افزار بر عکس محیط MS Word جای گزافه گویی نیست ، بلکه شما در آن رئوس مطالب را می گویید و شکلها و نمودارهای خود را در آن نمایش می دهید و در نهایت آنچه در ذهنتان می گذرد و در قالب بیان نمی گنجد را به تصویر میکشید.


ادامه مطلب
[ جمعه 8 / 10 / 1390برچسب:ترفندهای پاورپوینت,,,, ] [ 11:50 ] [ کاوه حق پناه ]

process

به طورکلی، IT (فناوری اطلاعات) پیشرفت های قابل توجهی را در عملکردهای تجاری و به طور کل در زندگی بشر ایجاد کرده است.

در فرایند جهانی شدن، IT نه تنها دنیا را به هم نزدیک تر کرده است بلکه این امکان را به اقتصاد جهان داده است که به یک سیستم وابسته تکی تبدیل شود. این یعنی ما نه تنها می توانیم خیلی سریع و موثر اطلاعات را منتقل کنیم بلکه می توانیم موانع زبانی و جغرافیایی را نیز از میان برداریم. با کمک فناوری اطلاعات که کشورهایی که نه تنها با فاصله جغرافیایی از هم دور بودند بلکه برای تبادل ایده ها و اطلاعات به یکدیگر با موانع زبانی روبه رو بودند، را به هم نزدیک کرده است، دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است....


ادامه مطلب
[ جمعه 7 / 10 / 1390برچسب:فواید IT (فناوری اطلاعات) در تجارت مدرن, ] [ 18:21 ] [ کاوه حق پناه ]

 

شبکه های متصل با سیم نیز در کنار شبکه های بی سیم در حال پیشرفت اند. این پیشرفت باعث شده تا کامپیوترهای رو میزی بتوانند با سرعت 1000 مگابایت بر ثانیه به یکدیگر متصل شوند.

چندی است که نسل تازه ای از شبکه های متصل با سیم با نام Eethernet گیگا بیتی زیر سایه و درهیاهوی شبکه های بی سیم متولد شده. این استاندارد که که طراحی آن از حدود 6 سال پیش آغاز شده بود سرانجام به بار نشست و سرعت آن چهار برابر پر سرعت ترین شبکه بی سیم کنونی است.

کنترل کننده های Ethernet گیگا بایتی کم کم جای خود را روی بردهای اصلی بازکرده و جای کنترل کننده های Fast Ethernet را با سرعت 100 مگا بیت بر ثانیه می گیرند. آزمایش های نشان داده اند که سرعت شبکه های Ethernet گیگا بیتی در عمل به 90 مگا بیت بر ثانیه می رسد.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:شبکه گیگابایتی چیست؟, ] [ 13:0 ] [ کاوه حق پناه ]

در دوم ماه سپتامبر سال ۱۹۶۹ دو رایانه در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس در نخستین آزمایش شبکه نظامی آرپانت اطلاعات بدون معنی را مبادله کردند.

نخستین اتصال بین دو سایت - دانشگاه UCLA و موسسه پژوهشی استنفورد در منلوپارک کالیفرنیا - در ۲۹ ماه اکتبر همین سال انجام گرفت اگرچه این شبکه پس از دو حرف اول logon از کار افتاد. دانشگاه‌های سانتا باربارا و یوتاه بعدا به این شبکه پیوستند.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:اینترنت چگونه شکل گرفت؟, ] [ 12:52 ] [ کاوه حق پناه ]

شبکه خصوصی مجازی یا Virtual Private Network که به اختصار VPN نامیده می شود، امکانی است برای انتقال ترافیک خصوصی بر روی شبکه عمومی. معمولا از VPN برای اتصال دو شبکه خصوصی از طریق یک شبکه عمومی مانند اینترنت استفاده می شود.منظور از یک شبکه خصوصی شبکه ای است که بطور آزاد در اختیار و دسترس عموم نیست.

بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:vpn چیست؟ , ] [ 10:25 ] [ کاوه حق پناه ]

«شرکت سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ تجهیزات شبکه (Network) است که مرکز آن در شهر سن خوزه در ناحیه معروف به سیلیکان ولی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می‌رساند. در ابتدا، سیسکو فقط روترهای چند پروتکل تولید می‌کرد ولی امروز محصولات سیسکو را در همه جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌توان پیدا کرد.دید سیسکو این است «تغییر روش زندگی، کار، بازی و آموزش».

 

 


بقیه در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
[ جمعه 17 / 9 / 1390برچسب:آشنایی با غول شبکه: سیسکو, ] [ 9:22 ] [ کاوه حق پناه ]

 

Gambas نام محیط برنامه ‌نویسی مشابه VB اما در محیط لینوکس است . این نرم ‌افزار را فردی از علاقه‌ مندان به برنامه ‌نویسی اهل کشور فرانسه ، با تلاش فراوان و در طول سه سال کار مستمر توسعه داده است .

 

بقیه در ادامه مطلب....

انتخاب سکو و ابزار برنامه ‌نویسی تحت لینوکس ، یکی از مشکل ‌ترین مراحل بسیاری از پروژه‌ های نرم ‌افزاری محسوب می‌ شود .

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:گامباس چیست؟, ] [ 12:19 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

 

 

در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست.  بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند.

اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! 
 

یک زمانی میرسد که شما شدیداً نیاز به مخفی سازی یک سری اطلاعات در کامپیوترتان پیدا می کنید. بعضی ها به سراغ روش های رمزگذاری اطلاعات می روند که عموماً هم نیاز به نرم افزارهای خاصی دارد.

یا تغییرات ویژه ای که کار با فایل را در ظاهر غیرممکن می کند.
از آن طرف حساب کنید دسترسی به این جور اطلاعات عموماً لازم است از یک نرم افزاری استفاده کنید. خود این نرم افزارها ممکن است از روی سیستم تان کشف بشوند و کارتان دربیاید!


ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar, ] [ 11:46 ] [ کاوه حق پناه ]
نحوه مخفی کردن فایل ها درون یک عکس

روش های متفاوتی برای مخفی کردن فایل ها و ارتقای امنیت اطلاعات شخصی وجود دارد. از جمله این روش ها ، افزودن فایل ها به یک عکس و تصویر می باشد. بدین ترتیب در این روش تنها خود شما می دانید که در داخل فایل تصویر، اطلاعات دیگری نیز وجود دارد و کسی نمی تواند به اطلاعات محرمانه شما دسترسی داشته باشد.

در ابتدا قبل از انجام هر کاری شما به یک نرم افزار فشرده سازی نیاز خواهید داشت. می توانید از نرم افزارهای مختلف فشرده سازی مانند Winrar ، WinZip و یا 7 Zip استفاده کنید.

برای مخفی سازی ، ابتدا فایل های مورد نظر را که قصد مخفی کردشان را دارید فشرده کرده و سپس فایل های فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید.

ادامه مطلب
[ شنبه 15 / 9 / 1390برچسب:مخفی کردن فایلها درون عکس, ] [ 11:39 ] [ کاوه حق پناه ]


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همگی با وب‌سايت آمازون (Amazon.com) تا حدودی آشنا هستید. آمازون (Amazon) یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی‌ است که در سال ۱۹۹۴ در سیاتل واشینگتن توسط جف بزوس (Jeff Bezos) تأسیس شد. این وب‌گاه در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه برخط کتاب کار خود را آغاز کرد. آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و همینطور محصولات نو و یا دست‌دوم را از طریق اینترنت عرضه می‌کند. هم اکنون، این شرکت کتاب خوان های الکترونیکی نیز تولید می کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیاست. شرکت آمازون بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه های اینترنت دارد. دلیل موفقت این شرکت استفاده از Affiliate Marketing یا همکاری در فروش بوده است که باعث شده تعداد فراوانی کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

شکل گیری آمازون از کجا شروع شد

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 / 9 / 1390برچسب:همه چیز در مورد آمــــازون !, ] [ 1:31 ] [ کاوه حق پناه ]

دوستان آشنا به موتورهای جستجو، براساس مطالب و مقاله های قبلی که براتون گذاشتم فکر نکنم دیگه نیازی به توضیح در این مورد باشه، اینجا اسامی بیشتر از 150 موتور جستجو رو براتون آماده کردم که امیدوارم بدردتون بخوره.

نکته:: همگی لینکها تست شدن و اونهایی که رنگشون قرمزه، به لطف ف ی ل ت رینگ!!! باید از روشهای دیگه ایی بازشون کرد.!!!!  در صورت مشاهده خطایی لطفا گزارش بدین که اصلاح کنم.

 

Google.com Google PK Google SA
     WhatUseek.com         InfoTiger.com Rediff.com
ScrubTheWeb.com EntireWeb.com       SearchIt.com
SusySearch.com Abacho.co.uk SearchUK.com
AxxaSearch Al-Bawaba(Arabic) AllTheWeb.com

بقیه آدرسها، در ادامه مطلب...

 

آدرس روبرو هم بد نیست سری بهش بزنین: http://www.searchengineoptimizationcompany.ca


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 8 / 1390برچسب:اسامی بیش از ۱۵۰ جستجوگر , ] [ 23:12 ] [ کاوه حق پناه ]

در ایران، اینترنت بانکها امکاناتی از قبیل دریافت موجودی به صورت آنلاین، انتقال وجه بین کلیه حساب ها در بانک، مشاهده صورتحساب و ... را در اختیار مشتریان هر بانک قرار می دهند.

همچنین با استفاده از این خدمات، امکان مسدود نمودن کارت های مفقودی یا سرقتی میسر می باشد. اما برخی از مشتریان بانک ها در استفاده از خدمات اینترنت بانک ها تردید دارند و از زیر استفاده کردن این خدمات شانه خالی می کنند.

در این گزارش شما را با 10 اشتباه رایج که مانع استفاده از اینترنت بانک می شود، آشنا می کنیم.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 16:36 ] [ کاوه حق پناه ]

در سریال جدید تلویزیونی Person Of Interest، نشان داده می‌شود که دولت آمریکا یک سامانه بزرگ هشدار اقدامات تروریستی دارد که می‌تواند با دسترسی به دوربین‌ها نصب شده در خیابان‌ها و اماکن عمومی و دسترسی به اطلاعات حاصل از شنود تلفن‌ها و ارتباطات اینترنتی، قبل از وقوع مشکل امنیتی مقامات را مطلع کند. یکی از فناوری‌هایی که در این سریال روی آن تکیه می‌شود، فناوری تشخیص چهره است.

اما این روزها دیگر فناوری تشخیص چهره برای ما مثل زمانی که فیلم «گزارش اقلیت» را می‌دیدم، دور از دسترس و علمی-تخیلی نیست و بسیاری از ما با جلوه‌هایی از آن به صورت روزانه سر و کار داریم.

در این پست مثال‌هایی از کاربرد این فناوری را بهم مرور می‌کنیم:

 


ادامه مطلب

 گوگل هم در مقابل ایران قرار گرفت

بعد از انتشار گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، موتور جستجوی گوگل در اقدامی به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم‌کنندگان اصلی گزارش وارد عمل شده و تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران منتشر کرده و آنها را محل تولید سلاح‌های هسته‌ای خواند.

فارس:به گزارش روزنامه "ایندیا تایمز"، موتور جستجوی گوگل تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران در دو شهر اراک و نطنز منتشر کرده است. این اقدام سوال برانگیز گوگل پس از گزارش سیاسی آژانس که بسیاری بر این باورند توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تنظیم شده است، صورت گرفته و در واقع این‌گونه تصور می‌شود که گوگل به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم کنندگان اصلی این گزارش وارد عمل شده است.

 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه شنبه هفته گذشته، گزارشی را منتشر کرد که بر اساس برخی شواهد، ردپای آمریکا در این گزارش کاملاً مشهود بود. "یوکیا آمانو"، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی تن به دیکته‌های آمریکا داده است که آژانس به عنوان یک نهاد بین المللی تخصصی باید به‌دور از هر گونه بازی سیاسی با ارایه نظرات فنی بیش از پیش به فکر اعتبار و آبروی خود باشد و آن را بازیچه منافع برخی کشورها قرار ندهد.

 
جالب اینجاست که جنجال در باره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران در زمانی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی به عنوان دارنده سلاح هسته‌ای به تازگی و در عین سکوت آژانس و دیگر نهادهای بین‌المللی موشک بالستیکی را آزمایش کرد که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد و می‌تواند حتی چین و روسیه را تهدید کند.

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
منبع:farsnews.com
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 10:12 ] [ کاوه حق پناه ]
 
همایش بزرگ استراتژی های بازاریابی اینترنتی
هفت سخنران در دو روز شما را با ده‌ها ایده‌ جدید برای رشد کسب‌و‌کارتان آشنا خواهند کرد! بازاریابی اینترنتی چیزی بسیار فراتر از ارسال ایمیل، تبلیغات بنری و ... است.
همایش بازاریابی و استراتژی اینترنتی
هفت سخنران در دو روز شما را با ده‌ها ایده‌ جدید برای رشد کسب‌و‌کارتان آشنا خواهند کرد!
بازاریابی اینترنتی چیزی بسیار فراتر از ارسال ایمیل، تبلیغات بنری و ... است.
اگر از عملیات بازاریابی اینترنتی نتیجه‌ مناسبی نگرفته‌اید احتمالا استراتژی مشخصی نداشته‌اید!
 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:همایش بزرگ استراتژی های بازاریابی اینترنتی, ] [ 10:7 ] [ کاوه حق پناه ]

 

بی هیچ تردیدی می توان ادعا کرد که از تمام نرم افزارهای موجود در کامپیوتر ،نرم افزار مرور گر وب احتمالا مهمترین ابزاری است که هر روز از آن استفاده می کنید.

تفاوت بین یک نرم افزار مرورگر معمولی و یک مرورگر عالی بسیار زیاد است . بهترین مرورگر ها آنهایی هستند که راه را برای شما باز می گذارند. هنگامی که از یک مرورگرخوب استفاده می کنید ، حس می کنید که با سایت مورد علاقه تان تنها هستید. مرورگر به سرعت و بدون هیچ گونه خدشه ای و با سرعت هر صفحه ی وبی را که بخواهید باز می کند و هر صفحه بدون اینکه کار اضافه ای از شما بخواهد، قابل دسترسی است ، اما از یک مرورگر بیش از اینها انتظار می رود.

برای راضی کردن کاربران پیشرفته، مرورگر باید بسیاری از نرم افزار یا سخت افزارهای اضافه شده و بسط یافته را در کامپیوتر پشتیبانی کند و همچنین باید قابل سفارشی شدن را داشته باشد. و برای وبگردی شما، مرورگر باید توانایی شناسایی و مسدود کردن تهدید های امنیتی بالقوه همچون حملات اسکریپتهای (قطعه کد) آلوده و سایتهای سرقت هویت Phishing را داشته و در مقابل ویروسها نیز مقاوم باشد.

ما مرورگر های درجه یکی مانند اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس ، کروم ، سافاری و اپرا را تحت آزمایش و امتحانات جداگانه ای قرار دادیم تا میزان ارتباط ، امنیت ، و پشتیبانی از نرم افزار های جانبی و سرعت ، در این نرم افزارها دریابیم.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:بررسی مرورگر های اینترنتی؛ کدام و چرا؟, ] [ 2:26 ] [ کاوه حق پناه ]

 

 

گوگل در اقدامی جدید، سرویس تصویریاب خود (Image Search) را به پروتکل HTTPS مجهز کرد.
به گزارش پایگاه TechWhack، با این حال جستجوی رمزنگاری‌شده گوگل در مقایسه با جستجوی معمولی آن، هنوز محدودیت‌ها و ضعف‌هایی دارد که آرام آرام در حال برطرف شدن است.

استفاده از پروتکل HTTPS در جستجوی تصاویر گوگل، امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می‌آورد.

گوگل چندی پیش با فراهم آوردن سرویس HTTPS برای جستجوهای اینترنتی، گام دیگری در افزایش حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از فاش شدن جستجوی افراد در فضای وب برداشت.


HTTPS ترکیبی از پروتکل HTTP و SSL/TLS است که هدف آن فراهم آوردن ارتباطات رمزشده و شناسایی امن یک سرور وب می‌باشد.

 

منبع: ایتنا

[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:تصویریاب گوگل از HTTPS پشتیبانی می‌کند, ] [ 1:58 ] [ کاوه حق پناه ]


 

مهم نیست که شما یک کاربر حرفه ای باشید یا یک آماتور مبتدی، باید هنگام کار با کامپیوتر این ۱۵ نکته ی ضروری را رعایت کنید.

۱٫بر روی هر چیزی دابل کلیک نکنید
دو بار کلیک کردن روشی است که با آن هر چیزی را در ویندوز باز می کنید. دابل کیلک کردن بر روی لینکها در وب و دکمه های Dialog box‌ها درست نیست. چنانچه بر روی هرچیزی دابل کلیک کنید ممکنست به اشتباه یک فرم را در اینترنت دوبار بفرستید یا یک فایل ویروسی در فلش دیسک اجرا کنید.


۲٫ از اسلش و بک اسلش به درستی استفاده کنید
همانطور که می دانید این نماد / اسلش یا اسلش رو به جلوست. و این نماد اسلش رو به عقب یا بک اسلش است. در ویندوز و برای فراخوانی فایلهای ویندوز باید از بک اسلش استفاده کنید. همچون این مثال:


C:Program FilesRovio


و در اینترنت برای فراخوانی یک وبسایت به صورت زیر از / استفاده می شود.

http://www.kavehhaghpanah.loxblog.com

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 / 8 / 1390برچسب:۱۵ نکته ای که هر کاربر PC باید بداند !!!!, ] [ 1:39 ] [ کاوه حق پناه ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User